• Δρ. Γεώργιος Πούνης

Η δύναμη της πιπεριάς!




Οι πιπεριές είναι ένα λαχανικό με δύναμη! Είναι χαμηλές σε θερμίδες και είναι γεμάτες με καλά θρεπτικά συστατικά. Όλες οι ποικιλίες είναι καλές πηγές βιταμινών Α και C, καλίου, φυλλικού οξέος και φυτικών ινών. Επιπλέον η πικάντικη ή γλυκιά τους γεύση αναβαθμίζει το φαγητό και το καθιστά πιο χορταστικό.


Υπάρχουν διαφόρων μεγεθών και χρωμάτων πιπεριές. Μάλιστα μερικές είναι και πολύ καυτερές. Άλλες πολύ γλυκιές. Μπορείς να τις βρεις στην αγορά φρέσκιες, κατεψυγμένες, αποξηραμένες ή και σε κονσέρβα.


Σίγουρα θα έχεις δει ή γευτεί γλυκιές πράσινες, πορτοκαλί, κίτρινες ή κόκκινες πιπεριές. Οι ώριμες κόκκινες πιπεριές έχουν τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά γιατί έχουν μείνει στο χωράφι περισσότερο καιρό.


Η συγκομιδή των πράσινων πιπεριών γίνεται νωρίτερα πριν γίνουν κίτρινες, πορτοκαλί ή κόκκινες. Συγκρινόμενες με τις πράσινες πιπεριές οι κόκκινες έχουν 11 φορές περίπου περισσότερο β-καροτένιο και 1.5 φορά περισσότερο βιταμίνη C.


Προετοιμασία των πιπεριών

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις πιπεριές με πολλούς τρόπους. Απλά πρόσθεσε μερικές ωμές σε σαλάτες, ντιπάκια και κρύες μακαρονοσαλάτες.


Το ψήσιμο των πιπεριών είναι πολύ εύκολο. Απλά τις κόβεις και τις ψήνεις στο φούρνο. Τις αφήνεις να κρυώσουν και μπορείς μετά να αφαιρέσεις τον εξωτερικό φλοιό τους και τα σπόρια.


Όταν χρησιμοποιείς καυτερές πιπεριές, μην ξεχνάς ότι πρέπει να προφυλάσσεις το δέρμα και τα μάτια σου. Μπορείς να φοράς πλαστικά γάντια κατάλληλα για μαγειρική και να μην φέρνεις τα μάτια σου σε επαφή με τα χέρια σου. Το πλήρες ή χαμηλών λιπαρών γάλα μπορεί να εξουδετερώσει κάπως την καψαϊκίνη, την υπεύθυνη ένωση η οποία δεν εξουδετερώνεται με το νερό αλλά με το λίπος.


Τι γίνεται τελικά με τις πιπεριές και την απώλεια βάρους;

Μπορεί να έχεις ακούσει ότι οι πιπεριές συμβάλλουν στην απώλεια βάρους. Χρειάζεται όμως προσοχή.


Καψαϊκίνη

Την καψαϊκίνη μπορείς να την βρεις σε καυτερές πιπεριές, φαίνεται πως ενισχύει τον μεταβολισμό και μειώνει το αίσθημα της όρεξης. Η συχνή κατανάλωση είναι εκείνη που μπορεί να προσφέρει ενίσχυση στον μεταβολισμό, όμως από μόνη της δεν θα επιφέρει αλλαγή βάρους.


Η καψαϊκίνη φαίνεται να επιδρά στον μεταβολισμό μέσω της αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος το οποίο απαιτεί ενέργεια.


DCT (Δι-υδροκαψιακό)

Το DCT είναι ξάδερφος της καψαϊκίνης και μπορούμε να το βρούμε σε ορισμένα είδη από γλυκιές κόκκινες πιπεριές.


Ερευνητές έχουν δείξει ότι το DCT λειτουργεί όπως η καψαϊκίνη μόνο που δεν έχει την καυτερή αίσθηση. Σε μια μικρή μελέτη ανθρώπων που έπαιρναν εξωγενώς αυτή την ουσία ακολουθώντας μια υποθερμιδική και υψηλή σε πρωτεΐνη διατροφή, για ένα μήνα έκαιγαν 100 θερμίδες περισσότερες την ημέρα. Παρόλα αυτά δεν έχασαν περισσότερο βάρος σε σχέση με την ομάδα ελέγχου (εκείνη που δεν έπαιρνε αυτή την ουσία) πιθανότατα γιατί και η επιπλέον καύση 100Kcal την ημέρα σε ένα ήδη υποθερμιδικό πρόγραμμα διατροφής δεν μπόρεσε να δώσει επιπρόσθετη απώλεια βάρους.


Βάλτε στην διατροφή σας πολύχρωμες γλυκιές και καυτερές πιπεριές σε ένα ισορροπημένο πλάνο με την βοήθεια ενός επιστήμονα υγείας.


Επιστημονική επιμέλεια και μετάφραση στα Ελληνικά: Δρ. Γεώργιος Πούνης, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Μάαστριχτ
Πηγή: https://www.webmd.com/diet/peppers-health-benefits#:~:text=Peppers%20have%20a%20lot%20going,food%2C%20making%20it%20more%20satisfying
Photo: https://unsplash.com/@berberon?utm_source=wix-media-manager&utm_medium=referral

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων